Wednesday, May 19, 2010

HAPPY TEACHER'S DAY



Orkutjunks.com™


Orkutjunks.com™ | Click here For More Scraps





Orkutjunks.com™


Orkutjunks.com™ | Click here For More Scraps

'A Happy Teacher's Day'...Selamat Hari Guru....16 Mei 2010. ..Bila Hari Guru disambut, seringkali aku terkenangkan, guru-guru yang telah mengajarku dari sekolah rendah hingga ke sekolah menengah. Mungkin ada diantara mereka yang telahpun bersara dan meninggal dunia. Namun, jasa dan pengorbanan mereka terlalu besar.

Antara cikgu2 yang masih diingatakn SKJ-1986-1990, Cikgu Mad(Guru Muzik), Cikgu Fadzilah(Guru Kelas masa darjah 1), Cikgu Sabariah, Cikgu Sobri, Cikgu Ishak(Guru Kelas darjah 6), Cikgu Abd. Razak(ayah kwn aku Syarida), Cikgu Ke Li Li (English lesson)...hmm ada antara yang aku dah lupa nama.
Sek.Men.Keb. Jeneri dulu dikenali Sek. Men.Jeneri dari tahun 1991-1994- Cikgu-cikgu sekolah ini yang masih aku ingat antaranya, Cikgu Alimah Hassan, Cikgu Ishak(Geo), Cikgu Khalid(ayah kpd kwnku Faizalsham), Cikgu Bakri (Math) and his wife Ustazah Sakinah Mahmood (Agama), Cikgu Hisham(BMfm2). ..adusss banyak tul antara yg aku dah lupa.

Then, masa SPM aku pindah ke Sungai Petani dan belajar di Sek. Men. Khir Johari - 1995-1996. Cikgu-cikgu di sini yang masih aku ingat, Cikgu Hamid (Sejarah) beliau dah meninggal, tapi aku masih lagi terkenangkan masa beliau mengajar, tegas sangat2, kalau dia masuk..kelaas pada awal tu bising ya amat, boleh terus senyap macam ada malaikat lalu. Tapi sebenarnya dia baik hati. Moga beliau ditempatkan bersama2 yang beriman. Cikgu Sarojine (Guru Kelas) ngajar BI, Cikgu Rubiah(ERT),...hmm yang lain2 still ingat, Cikgu Sains, Perdangangan, Geografi, Agama Islam tapi lupa nama hu3..teruks betull aku nih...he3.

Wahai cikgu-cikgu sekalian, terima kasih di atas didikanmu semua, jasamu amat dikenang. Mudah2an hidupmu semua akan diberkati dan dirahmati Illahi.


No comments: