Tuesday, September 28, 2010

Raya 2010 and Small Gathering





En3 yang dah nak naik kulat...hu3....Disebabkan pic baru upload, so baru boleh karang citer..hi3..Seperti yang telah diberitahu lepas2, tahun ni kami beraya di Sungai Petani iaitu rumah mak ayah has. Bertolak dari Klang jam 8.30 malam, sampai di Sp jam 4.00nya. Kereta sepanjang perjalanan banyak sekali, jadi perjalanan slow jerklah. Sampai-sampai, tunggu sehingga jam 5.00pg dan subuh baru semua pakat2 tidur. Anak-anak dah puas tidur, aku ngan ayahnyer jerk yang dah terkulat2 sgt dah....

 pic raya yg tak semenggah, dek kerana my mum yg amik.tangan terketar2..hi

Raya kali ni, seperti biasa, raya ke2 pergi ke rumah ibu ayah kandung kat Kuala Ketil, pic ntahlah, cam takder hati jerk nak amik pic twon ni tak tau pasai paa..Tidur semalam rumah mak, esoknya lepas makan kenduri rumah Pakcik (adik mak), baru kami sekeluarga gerak ke kg Jeneri, jumpa kawan-kawan rumah, mmg yang dah dirancang awal-awal.

 anak-anak dengan fesyen di hari raya..

  ibu yg penyayang memujuk Hakim yang dah merajuk di 
pagi raya dek kena marah ngan ayah..

Raya ketiga, ada small gathering sekolah rendah-menengah lama aku di Jeneri, so tempat biasa adalah di rumah June.  Namun, ramai juga yang tak dapat hadir,biasalah masing-masing ada agenda tersendiri.




 faizalsyam and maswan
 with ruzi and zha


 macam-macam gelagat

dari kiri, Faizalsyam, Maswan, Mazwan and his wife, Ruzina, Zhawati, Maton, June and me.

Then, raya ke lima baru kami bergerak ke Segamat, bertolak dari Sungai Petani jam 7.00 pagi, tiba di Segamat pada jam 3.30 ptg. Itupun berhenti dua tiga kali, ada yang nak buang2 dan berhenti sarapan dan sebagainya.

Sampai di Segamat, ramai adik-adik ipar pun dah pulang semula ke Klang, abang ipar sekeluarga pun dah pulang ke Melaka.

Hari Sabtu..........sambung next en3...








No comments: