Wednesday, January 18, 2012

Projek Hiasan Dalaman Rumah..

Assalamualaikum w.b.t,

Tahunni agak sebok sikit dengan anak-anak mama yang dah mana masuk ke alam persekolahan, so ditambah lagi kerja mama menyebokkan diri menjadi pakar hiasan dalam rumah kita.  Rumah kita sahaja, belum ada special kepakaran lagi nak buat rumah orang...hi3...Buat masa sekarang jerk, rumah kita baru bahagian dapur dah pun diubahsuai sementara pintu-pintu semua bilik telah di cat putih bagi menambah keluasan lagi rumah yang tak berapa nak luas tu pun. Alhamdulillah tu pun dah syukur, 4 bilik dah pun dah memadai mama dah tak larat nak menguruskannya. Kalau nak rumah lebih besar memang kena ambil pembantu laaa...Soal pembantu mama malas nak fikirkan, selagi mama berupaya melakukannya mama akan buat dengan syarat ayah sama-sama kena bantu membantulah. Setakat ni Alhamdulillah.

Next plan mama lepas ni nak mengecat keseluruhan bilik dan ruang tamu color putih. Ujung tahun ni Awan akan datang semula untuk buat renovation kat seluruh bilik. Sebab bilik rumahkita tu belum bertiles. So, awan nak tolong bolehlah mama save cost sket. Rumah mama yang awan menetap di Sg. Petani sekarang pun, Awan dah renovate keseluruhannya,mama cuma bagi modal untuk beli barang sahaja, lain-lain Awan yang buatkan. Awan memang ada kepakaran dalam 'renovation', cuma tak ada rezeki jerk, nak ambil lesen besar2. Lagipun sekarang ni umur dia pun dah meningkat, jadi nak buat 'bunglow' sebiji tu dia dah tak daya lagi, kalau 15 tahun lalu mungkin boleh lagi, sekarang umur dia dah pun 61 tahun pada 1 March ini sementara Tok Jah dah 56 tahun pada tarikh yang sama.

InsyaAllah, CNY ni kita sekeluarga akan balik ke Segamat. So Maulidur Rasul dan Thaipussam nanti bolehlah mama ngan ayah continue our projek....


(Ni bilik anak dara mama...going to be la..InsyaAllah..tak semua tapi sikit2 mcm ni lah nanti)

( So ini bilik anak bujang mama....going to be jugak....combination blue n white suite for boy)
pic: ehsan pak Google.

Coretan:




Glitter Text @ Glitterfy.com
glitter-graphics.com

No comments: