Wednesday, March 14, 2012

Jalan - Jalan ke Temasik 9 hingga 11 Mac 2012

Assalamulaikum w.b.t,

Sudah sekian lama kami sekeluarga tidak bercuti kemana-mana. Alhamdulillah kebetulan, Geng Surau tempat kita semua mengaji ada buat rombongan Jalan-Jalan ke Temasik  aka Singapore pada 9 hingga 11 Mac 2012 yang lalu. So, kita sekeluarga ambil kesempatan tu ikut serta dalam rombongan tersebut.  So ini antara gambar-gambar yang sempat dirakamkan dengan pelbagai gelagat melayan kerenah anak-anak mama.

Hari Pertama:

  Pagi- pagi hari pertama jejak ke Temasik dah menjejak kaki ke Mount Faber, Singapore antara gunung yang ada di Singapore ini.







Menunggu bas untuk naik lagi ke atas, tapi akhirnya berjalan juga hingga ke atas puncak, mujurlah anak-anak mama tak buat perangai sangat. Sampai di puncak kita semua bersarapan pagi.










Selepas bersarapan, kita turun semula  dan tidak sah la kalau tak ke Sentosa Island.....Lawat USS tapi kat luar jerklah..tak kuasa nak masuk dalam tu dengan budak-budak ni....

Coretan Perjalanan:



3 comments:

dalila said...

jelesnya hasney.. dela x pernah masuk singapore lagi... byk belanja x ke sana? mcm best la....:)

@hasney^-^ said...

Yup, banyak jugak belanjanya dengan kami family yang ramai ni....nak bershopping tak digalakkan, tapi kalau nak cuci-cuci mata dengan new environment boleh pergi sangatlah..memamg best....tapi kalau Dela sekadar berdua jerk tu, utk next session honeymoon mmg sesueii laa..hi3..

syahirooAhmad said...

kak hasni, nak tanye.. saya ada passport then saya nak masuk sana? senang tak? kene ada tambahan2 dokumen ke? kalau pi jalan kaki leh tak? i mean dari tambak tebrau tu..