Tuesday, March 6, 2012

UBAHSUAI DAPUR..

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah, akhirnya selesai sikit, pengubahsuaian dapur, so inilah hasilnya dengan deco yang tak seberapa sangat dan agak dengan agak limited budget...hi3...tapi bolehlah, masak...tak adalah rajin sangat, cuma nampak selesa sikitjerk...dari sebelum ini. Gambar sebelum tiada pula dalam simpanan.

Sebenarnya, pintu kabinet bahagian atas tu, dikekalkan pintu yang asal, kami cuba cat semula dengan warna putih, mengembalikan seri yang sebelum ni yang tak berapa nak seri...hi3, so bolehlah jimat belanja, buat pintu kabinet bahawa sahaja hari tu pun dekat 2k, itu pintu sahaja...barang2 skrg mana ada yang murah, janji nampak kemas dan untuk keselesaan sahaja.




Glitter Text @ Glitterfy.com
glitter-graphics.com

7 comments:

Mrs Azuhaizat said...

Cantiknya kitchen hang...mesti semangat nak masak lepas ni kan? Hee bestnya dah ada rumah sendiri, boleh deco-deco >_<

@hasney^-^ said...

hmm tak dak laa rajin sesangat,bolehlaaa...lagpun budget sket jaa..tak mampu nk lebih2 tu, pun cat balik jaaa yang lama2 tu....cabinet n pintu jaa yang baru...yg len tu, cat semula jaa..

mamayu69 said...

cantik kabinet... simple but nice....bole tanya berapa kabinet ni???

@hasney^-^ said...

thanks mamayu69. Kabinet ni, kalau ikut rate sekarang mmg mahal, mahu cecah 10-15k..tapi has buat or renovate dari pembeli yg asal, dan tukar pintu...serta table top dan lantai tu jer tukar tiles lain...itu pun cecah dekat 5k jugak sekali upah pasang...

Roghdaryanti Hashim said...

salam tuan rumah,

nak tanya, kat mana beli pintu yang berbunga2 tu..cantikk

Roghdaryanti Hashim said...

salam tuan rumah,

nak tumpang tanya, kat mana beli pintu kabinet yang bunga2 tu..
cantikla.saya tengah survey design untuk ubahsuai dapur..terima kasih

@hasney^-^ said...

Thanks Roghdaryanti kerana sdi singgah kat blog yg x seberapa nk meriah ini...

Act. pintu kabinet tu tempah kat kedai2 yg ambil upah utk buat pintu2 kabinet dsbanya...mcm2 pilihan yg ada...siap duit jerk...hi3..kedai yg kami beli ni area Bukit Tinggi Klang...masa tu sekaki RM95...