Monday, June 28, 2010

Jakel : Penanganmu Membuatkan Anakku Hilang.....

Jakel..penanganmu, membuatkan ankku hilang. anak gadisku, kesayanganku...oohhhhhh tidakkkk.........hmm dah hampir seminggu berlalu baru nk updated blog..biasalah..no mood...i'm losing my mr mehmood..he3...

Jom nk citer sikit, minggu lepas, sabtu pergilah Jakel kat Shah Alam tu...mmg baru jerk buka, tp tak kesampaian nak pergi lagi. Jadi ingatkan hr Sabtu tu lah,nk pergi beli baju2 untuk persiapan raya. Kang orang dah tak nak ambil lagi tempahan pulak kan?. Dah pukul 6ptg lebih dah pergi tu....

Sampai kat sana, dah puas-puas memilih, dapatlah dua tiga pasang, selain baju anak-anak dan suami, kamipun bergegas turun, nak pulang, lagipun dah hampir 7.30 ptg dah. Masa gegas turn nilah, ramai tul orang kat bawah tu, dengan kainpun banyak..mmg laluan pun sempit ja. Sampai kat koridor luar, hasben kata, jom pergi kejap kedai carpet kat berhampiran tu...dia tanya, mana Easha?..hah...sudah..mana pulak budak tu pergi, yg aku perasan, masa awal dia pantas jer mengekori kami, tp mmg aku tak pegang, masa masuk pegang, masa kuar pulak...ntah apa..mungkin nak berlaku kot......Aku pun berlari pantas ke dalam Jakel tu semula, tp tak masuk kat depan entrance jerk, lepas tu berlari lagi ke kedai Ariani sebelah tu, kot2 dia masuk kt kedai tu, suruh hubby tunggu kat kereta, lgpun kereta park dekat jerk kt situ.. 

Aku berlari semula ke dalam Jakel...sambil memanggil-manggil nama nani,easya...antara nama2 gelaran dia. Sekali ada sorang sales girl kat situ, tanya, akak cari anak ker?..aha aku jawab, cuba akak pergi kat kaunter sana ada sorang budak, dia menunjukkan aku ke arah kaunter tersebut. Sampai kat kaunter tersebut, rupanya, salesman kt situ dah buat anouncement, aku dengar, kawan dia cakap, 'tak dengar kot, buatlah sekali lagi'..sebelum tu aku dengar sayup2 jerk announcement tu, tp tak perasan sungguh, sampai kat saleman tadi, aku cakap kat dia, 'adik takpe ni anak akak, terima kasih' Terus aku bawa easya berlalu, dia dah kelihatan menangis2, air idung, air mata segala2 air dah keluar, sambil ditangan dia ada memegang botol air jugak. Aduh,...dalam hati aku masa tu mcm2 dah fikir..takut dia melilau kt luar jerk..Alhamdulillah, easya selamat dijumpai. Memang takkan bawa ke temapt orang ramai-ramai lagi lepas ni...Serammm....selalu tengok anak orang hilang..hari ni anak sendiri yang hilang....

Dulu, masa bujang, pernah gaks terserempak dengan budak perempuan ker lelaki tak ingat dah, masa tu, aku ngan member U, nak gi berbuka puasa kat KLCC lar, sampai kat satu ruang lobi tu, tengok budak tu menangis-nangis dah..tanya dia mana mama, dia dah tak leh cakap dah..geleng2 jerk....lepas tu aku ngan member2 pun bawalah budak tadi kat kaunter customer service, kitaorang bagitau kat situ, terus diorang buat announcement, mujurlah mak bapak budak tu pun datang kembali...Alahai kesian betul..Kadang-kadang, kecuaian yang sikit ni lah...akan membawa padah..Hu..hu..insaf..insaffff dan sedih pun ada.








glitter-graphics.com

No comments: