Thursday, December 16, 2010

Hantu Masak Kurma..

Assalamualaikum w.b.t.


Semalam, banyak perkara yang perlu diselesaikan, biaslah kerja-kerja rumah yang tak pernah habis. Semalam  keluarga kita, hanya menikmati hidangan nasi goreng dengan ayam goreng (Ramlee) untuk hidangan makan malam tersebut. Selepas selesai makan dan membasuh, mama basuh dan jemur baju anak-anak mama seterusnya, menggosok kemeja ayah untuk dipakai pada hari ini dan esok(Jumaat). Selesai menggosok, solat dan tidur......tup..tup pagi ni pun dah terjaga hampir 5.30 pagi. Apalagi bangun terjunlah, tergopoh gapah. Dengan masih lagi mengesat2 mata, pergi tanak nasi dulu.

Selepas solat, seperti biasa sambung lagi memasak, menu kita hari ni cuma, Kurma Ayam mix Kentang, Sambal Ikan Bilis dan Sayur Baby Kailan mix fishcake. As usual, selespas menyiapkan bekalan, ayah pergi hantar anak-anak mama kerumah ibu, sementara mama bersiap di rumah.

On the way ke pejabat, lihat lori yang mama buat laporan semalam dan kelmarin masih lagi tersadai. So, action, report and sebagainya telah diambil, tapi masih lagi tiada apa-apa perubahan. Tengok jerklah, what will happen next.

Coretan:

No comments: