Thursday, December 9, 2010

Menu Hari Ini

Assalamualaikum w.b.t

Dengan izinnya pagi ni, mama bangun seperti biasa seawal jam 5.00 pagi. Seperti biasa menyiapkan menu untuk kita semua. Satu bekalan untuk anak-anak mama, satu set lagi untuk ayah dan mama.

Sebelum tu, on dulu washing machine, so sebelum pergi kerja nanti bolehlah jemur tual-tuala yang mama dah rendam semalaman. Kemudian baru membersihkan ikan-ikan yang mama dah keluarkan dari  'frige' semalam. Setelah menggoreng ikan dan 'blend' cili untuk dibuat sambal, seperti biasa, lepas azan subuh berkumandang, mama akan berhenti dulu untuk mengadap Illahi.  Setelah mandi dan solat semua, barulah sambung masak semula. Menu hari ini, Ikan Tenggiri Masak Lemak Minang, Sup Sayur Campur dan Sambal Ikan Bilis.

Kemudian, ayah bangun, dia sambung gorengkan 'Char Kow Tew'. Bukannya apa, kebetulan, PakLong (Abg Ayah) satu keluarga ada kat rumah. Diorang tumpang tidur semalam. Sebab hari ni, Pak Long nak meronda cari rumah lagi sekitar Sepang atau Puchong.

Lebih kurang 7.45 ayah pergi hantar anak-anak mama ke rumah 'Ibu', kemudian mama dan ayah pun gerak ke pejabat. Hari ni kena naik kereta sebab hujan renyai-renyai, kalau naik motor alamatnya basah jugaklah nanti.

Coretan:


Glitter Text @ Glitterfy.com

No comments: