Thursday, December 30, 2010

Tahniah Pasukan Malaysia dan Tiada Kena Mengena Dengan Pulut Kuningku....

Assalamualakum w.b.t.




Terlebih dahulu sekalung ucapan TAHNIAH buat pasukan Malaysia di atas kejayaan mereka bergelar Juara setelah mengidamkannya selama 14 tahun untuk mendapatkan gelaran tersebut bagi pertandingan bolasepak Piala Suzuki AFF 2010.  Malaysia menang secara agregat (4-2) mengalahkan Pasukan Indonesia. Semua sudah maklum, jadi tak usahlah bercerita panjang. 

  Mohd. Safee Mohd. Sali  penyumbang terbesar 'goal' kepada pasukan seterusnya di nobatkan sebagai penjaring terbanyak Piala Suzuki AFF 2010.

Walaupun pelbagai suka duka dan cabaran dan rintangan akhirnya anak-anak buah jurulatih K.Rajagopal telah memberikan hasil pulangan yang lumayan untuk diri sendiri dan tempias tersebut turut dirasai seluruh rakyat Malaysia di mana PM(Dato' Seri Najib Tun Razak) telah mengumumkan CUTI UMUM untuk esok ( 31 Disember 2010) untuk seluruh rakyat Malaysia.

Mama, malam pertandingan tersebut tidak mengikuti sepenuhnya, kerana sebok di dapur masak Sambal Ikan Bilis dan Nasi Lemak. Bukan tak nak tengok, tapi biasalah darah gemuruh ni tak boleh nak kawal dah, silap hari bulan ada yang sakit jantung. Hanya, ayah sahaja kelihatan bersorak dan menjerit...'goal..goal sekali sekala.

Sebenarnya, bukan disebabkan kemenangan Pasukan Bolasepak Malaysia yang mama masak Pulut Kuning pagi ini, tapi memang malam tadi dah berhajat disebabkan atas permintaan kawan sepejabat untuk temankan bersama Ikan Terubuk Asin pemberian boss mama yang dibelinya dari Sarawak. So, sekali sekala makan macam ni memang menyelerakan. Kebetulan, pagi ni, Pak Long dan keluarganya bermalam lagi di rumah kita, kerana pagi ni Shahira(anak Pak Long) akan mengambil ujian untuk memasuki darjah 1 di sekolah rendah Sepang. Jadi sebelum mereka bergerak, sempatlah mama hidangkan mereka tadi, nasi lemak yang hanya berlaukkan sambal ikan bilis, ikan bilis goreng, timun, telur dadar sementara  pulut kuning berlaukan ikan terubuk asin.  Disebabkan mama memang masak banyak, jadi semua hidangan tu juga telah dibekalan kepada anak-anak mama(kecuali pulut kuning) selain sup ayam dan kacang buncis goreng telur.  Kemudian set nasi lemak dan pulut kuning tadi mama bawa ke pejabat.

Tadi, ramai kawan-kawan mama dah menikmati hidangan tersebut. Alhamdulillah, rezeki buat semua.

Coretan:

No comments: