Friday, November 11, 2011

Digilis Didepan Mata

Assalamualaikum w.b.t,

Rasanya fenomena budak kecil digilis di China belum reda lagi....dan hati masih lagi berdebar2 mengingatkan tragedi di China tersebut. Tup..tup kejadian hampir serupa berlaku di depan mata.

Pada Rabu lepas 8.11.2011, kami team volleyball ada training bersebelah dengan kuaters Jabatan ni, sekali masa tengah training tu ada kereta wira ni mengundur dengan agak laju, sekali terlanggar seorang budak lelaki (lebihkurang 5-6 tahun) yang berlari menuju ke rumah dia  dan terus digilis dibahagian tayar belakang kereta tersebut, kami semua dah menjerit2 dan berlari ke arah kereta terbabit minta dia memberhentikan kereta. Ya Allah, dengan mata sendiri melihat kejadian tersebut dan sampai sekarang masih lagi dibayangi, bayangkanlah kalau anak-anak kita yang jadi macam tu....Masa kami menjerit suruh kereta tu berhenti dia masih lagi bergerak, sampailah budak tadi betul2 berada di tengah2 kereta dan hampir digilis tayar hadapan pula, mujurlah dia sempat berhenti. Mama, terus berlari ke arah budak tu, ramai dah turun dari kuaters, tengok bapa dia dah usung ke sana kesini, jadi mama jerit dah arahkan bawa terus budak ke hospital, sebab tadi dah nampak sendiri bagaimana budak   tu digilis.

Sebenarnya, mama tak berapa kenal sgt, kebanyakkan kuaters tu didiami staff yang bekerja di Wilayah Tengah, dan bukan di ibu pejabat. Dari apa yang mama dengan memang budak tu masih lagi di tahan di HTAR dan sebelah kaki disemen. Ya Allah lindungilah dia dari sebarang musibah yang lebih teruk.( kecacatan). Nanti kalau mama dapati info terkini tentang budak tu mama akan updated di sini.



Glitter Text @ Glitterfy.com
glitter-graphics.com

No comments: