Wednesday, November 23, 2011

Training VolleyBall

Assalamualaikum w.b.t,

Sejak akhir-akhirnya mama sebok 'traning volleyball' persiapan untuk Karnival Sukan Jabatan yang akan diadakan pada 17 & 18 Disember 2011. Jadi boleh dikatakan hari-hari sampai rumah dah jam 7.00 malam. Sebenarnya, sukan ni setiap dua tahun, mula-mula mama join Jabatan ni dulu, orang dah sebok traning bola jaring, tapi masa tu mama masih baru kat Jabatan ni so takderlah nak join mana-mana akviti. Ikutkan setiap dua tahun sukan Jabatan diadakan, tapi selepas tahun 2007, tidak ada lagi sukan Jabatan disebabkan peruntukan kewangan Jabatan yang tidak mencukupi. 

Tapi baru-baru ini, mesyuarat Ketua-Ketua Bahagian/Wilayah dan Dato' KP telah memutuskan untuk 'wajib' diadakan kembali setiap dua tahun. Jadi, tahun ini kebetulan Ibu Pejabat yang jadi tuan rumah. Sebab itulah mama pun ambil kesempatan nak join sekali. Lagipun lama sangat dah tinggalkan sport, last main volleyball masa kat Jabatan Peguam Negara dulu, itupun masa family day kat PD sekitar tahun 2004. Bayangkan punyalah lama, bila join JKR (Cawangan Selangor), so opis kecik jerk so tak banyak aktiviti yang diadakan.

Actually, Jabatan ni tak ada pun Pasukan Bola Tampar Wanita, disebabkan ada beberapa orang yang nak main, so diorang minta mama jadi 'Lead' untuk dapatkan pemain-pemain lain. So, ngam-ngam jerklah dapat player around 8 people. Itupuan setiap kali turun training dua orang tu mesti tak boleh turun sebab diorang lebih concentrate pada acara  favourite diorang iaitu bowling dan badminton. So kami ajerklah berenam yang selalu turun dan yang akan main nanti.  Mama pun bukanlah pandai sangat main volleyball ada pengalaman masa zaman-zaman sekolah jerk dengan auntie Syarida, Nani, Maton, June and Adawiyah, then masa kat Uni kejap itupun masa 1st or 2nd semester jerk.  InsyaAllah dengan pengalaman yang ada dibantu dengan rakan-rakan lain serta imported couch dari Pos Malaysia, harap-harap No. 1.2.3 dalam genggaman....hi3. InsyaAllah. Amin.....Allah akan memberi ganjaran pada yang berusaha kan?..So setiap sesuatu tu perlulah berusaha dan setelah puas berusaha barulah kita bertawakal padaNya. ..Go..Go. Ladies KSKIPL.


Glitter Text @ Glitterfy.com
glitter-graphics.com

2 comments:

dalila said...

best la hasney dpt joint aktiviti camni.... office dela ni boring..

@hasney^-^ said...

hmm memang sebok jugaklah, dalam pada tu sebok jugak dengan persatuan Puspanita. Ada big event 9 Dis ni, has salah sorang AJK...