Thursday, October 9, 2008

Acara Raya Ke-2

Abang Ayie with Naim



Kak Siah with her children and hakim



Aku dan anak2 bergambar bersama Kak Siah (kakak sulung lain ayah) bersama anak2 dan cucu2nya


hani
dan hakim dengan anak abang Ayie,...Naim yang montel..ngalahkan hani, padahal, Hani tua 4 hari jerk dari Naimmm


Raya kedua kebiasaan aku pergi ke rumah ibu kandung ku........so jangan salah faham....(has ni dibesarkan dengan keluarga angkat sejak berusia 10 hari). Tapi tidak pernah lupa untukmengunjungi ibu-ayah kandung aku..yang berada tidak jauh...dari kawasan perumahan ibu kt sungai Petani tu....di Kuala Ketil. Semua abang balik beraya ke-2 di rumah mak. Abang Ayie, dia dengan mertuanya datang dari Johor Bahru beraya bersama mak di kg. Sementara abang Jalil, raya ke 2 baru muncul, tahun ni dia giliran di Perak. Menjelang malam baru tiba di rumah mak. Puas jugak has menantikan kemunculan Kak Nor, dia pun tahun ini giliran sebelah suaminya di Gurun, memandangkan kakak iparnya meninggal di Langkawi, jadi menunggu dia pulang ke rumah mak tak juga kunjung2 tiba. Biasalah masalah feri kt Langkawi tu...musim2 perayaan selalu sebok. Jadi dia terpaksa mengambil Feri yang lewat sikit. Disebabkan has terpaksa membuat persiapan untuk kawan-kawan datang 'OpenHouse' di rumah kt SP tu, so terpaksalah pulang awal. Keesokkanya kakak abang dan seluruh pasangan dan anak-anak datang ke rumah ibu aku di SP. Lama kitaorang tidak menyambut Aidilfitri semeriah Aidilfitri kali ini..2008. Sesungguhnya kenangan itu amatlah bermakna sekali dalam hidup aku.

No comments: