Friday, November 14, 2008

Hani & Hakim Got Fever...

Sunday lagi, hani dah start demam, tp aku ingatkan demam biasa jerk,..Unfortunately she got chicken-pox. So, dah bawa jumpa doktor lar..ubat semua dah kasi, cuma malam-malam jerk nk tidor, maybe she feel gatal-gatal...tak boleh nak tidor, so sapu cream 'camomile' baru ok, then tidor nyenyaklah..So hari ni, dah semakin ok, cecair2 tu makin kering dan berkupingla...She's so strong, coz dalam demam2 tu pun main mcm biasa jerk, then makan pun macam biasa jugak. Tapi semalam, hakim pula kena demam tu, tau jerklah dia ni ada penyakit sikit...memang kalau demam aku pulak yang rasa habis satu badan sakit. Tak sanggup menghadapi sejarah lama. Kadang-kadang bila dia tidor pun, dia selalu terkejut2 aku pulak yang darah menyirap sampai kepala...Hmmm kalau sakit jantung agaknya aku dulu yang pergi...begitulah perumpamanya kalau hakim kembali demam dan aku takut semacam...kiranya dah jadi fobia. Chicken-pox tu baru nak keluar, tp dah kuar kt tangan n tapak tangan banyak lar, semalam tak nak makan sangat, sakit mulut katanya, coz memang ada kt dalam mulut dia tur...So takperlah pujuk2lah at least kasi susu..Ya Allah, kalau dia demam memang banyak kerenah compared with her sister, ala senang citer...ngada-ngadalar..tp disebbkan dia ni ada sejarahnya..so aku layanjerk la dia....Aku pergi keja, i have ...coz dah tak der cuti ...mujurlah atok dia still ada.bolehla tengok2kan..kalau tak lagilah risau aku memanjanggg......

No comments: