Thursday, September 3, 2009

Ramadhan 12 dan Kerenah Anak-anak

Semalam, hari yang paling kecohh..mana tidaknya...semua anak-anak kena hantar ke umah babysitter...hubby ada job sikit kt shah alam. So, early morning semua dah bangun, yang kecik tu jangn cakaplaa..jam 6.00 pagi kadang2 dah terbuka mataa...so riuh rendah..ada yang meraung, melalak..semua ada...mana tidaknya, hakim pulak dah berapa lama tak ke rumah pengasuh tu...dulu tinggal ngan tokmaknya, then dah ayahnya balik tinggal ngan ayah nya kejap....so lagilah dia naik tocang...nak ajak pegi pun tk nak pergi..macam2 alasan..hakim nak tidor..hakim ngantok....hakim nk dok ngan ayahhh...hu..hu..aku dah laa lewat dah nih...mcm2 hal pulak budak2 nih..geram betulll..Semalam tak sempat masak, just bekalkan diorang ayam masak kicap jerk....

Alhamdulillah, sampai kat sana semuanya ok, walaupun ada yang masam muka..easyalaa..pun tak nak pegi jugak ke umah ibu tu, maklumlah dah lama gak hari tu dok ngan tokmaknya...dalam tengah hari aku telepon ibu diorang...tanya cam ne ngan keadaan diorang...so ibu ckp..semua ok jerk..dah main2 tu....awal2 aku dah bekalkan buku, pensil dan warna utk hakim dan easya tu..so tak derlah diorang mainnn jerk..

Petang, ayahnya balik awal, aku suh ayahnya amikkan dulu diorang, sementara aku nak singgah kedai beli barang2 keperluan sikit. So, setiba di rumah aku just masak, paprik sayur dan wat kotew kungfu jerk..itu jerk yang sempat. Itupun dah penuh meja, father in law bawa balik bubur lambur, jiran pulak bagi goreng pisang. So, masa tengah makan tu, hakim sukalaaa kalau macam sup..sup ni..so, kotew tu pun lebih kurang cam sup..sup gaks..tp pekat jerk..dah abis semangkuk ayah nya bubuhlaa sikit bubur lambuk kt dlm mangkuk dia...melalak..lalak..di cakap..tak mahu....dah tu lari masuk bilik....dari dalam bilik kedengaran suara dia memekik 'nak cup.nak cuppp laaa..nak cuppppppppppppppp (s jadi c)...aku ngan ayahnyer ..then adik Faris ada kat rumah berbuka sekali...kitaorang ketawa..laaa...aku lagilah...rasa geli hati pulak.....hmmm dah pandai..memberontak sekrang nih....tapi bukan sekarang jerk..dah lama..mmmg suka memberontak kalau tk dapat apa yg dihajatnyaa...itu yg jadi cam tu tuh....ish....ish..lucu jugak ada kalanyaaa..

No comments: