Friday, April 2, 2010

Al-Fatihah buat DIN BERAMBOI

Allahyarham  Mior Ahmad Fuad aka Din Beramboi

Berita jam pagi tadi dikejutkan dengan kematian Din Beramboi, atau nama sebenarnya Mior Ahmad Fuad Mior Badri dalam usia 43 tahun pada jam 12.30 tengah malam dan  meninggalkan seorang balu  dan 3 anak perempuan.

Sebelum, ini beberapa hari lalu..ada khabar angin menyatakan beliau terkena 'kencing tikus', namun sebaliknya apabila Dr. Hospital Selayang hari ini mengesahkan bahwa beliau diserang demam denggi berdarah.

Sememangnya, sewaktu aku mengetahui melaui FB Scha Al-Yahya, bahwa abg din ini telah koma akibat serangan tersebut. Hati ku telah berdetik 'beliau tidak akan lama'. Mengapalah sejak akhir-akhir ini aku dpt membaca instinct itu. Sebelum ni pun mak saudara hasben aku, koma juga akibat serangan jantung, dan instinct aku sama bahwa beliau tidak akan lama. Rupanya semuanya menjadi kenyataan.

Itulah kehudupan, kita pun tidak tahu, seminit dua minit, esok kah, seminggu lagikah..kita akan pergi meninggalkan dunia fana ini. Meninggalkan segala-gala yang ada dan hanya amalan yang kita kumpul di dunia ini akan dibawa bersama. Namun banyak mana yang anda telah kumpul? Fikir2kanlah. Sesungguhnya kita hanyalah pinjaman semata2 di dunia ini, suami pinjaman kepada si isteri begitu juga isteri, dan anak-anak juga hanya lah pinjaman kepada ibu bapa. Sememangnya urusan kematian dan akhirat itu adalah rahsia Allah.Renung..renung dan fikirkanlah.

Sedih aku dengar lagu ini di radio Hot FM pagi tadi membincangkan soal 'KEHILANGAN'....mari kita sama hayati lirik lagu kump. Unggu ini. ANDAI KU TAHU

 
Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai kutahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku
***************

Andai kutahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu


No comments: