Thursday, July 14, 2011

Temujanji Untuk Semi Final - Minggu 38 + 6 hari

Assalamualaikum w.b.t,

Hari ni, mama ada temujanji lagi di klinik untuk minggu yang ke 38 +6. Alhamdulillah, tadi masa buat 'blood test', ada peningkatan untuk HB mama, kalau sebelum ni, HB cuma 9.3, tadi dah naik ke 9.9 berada di taraf selesa sedikit. Tanda-tanda nak bersalin, masih tiada juga, tunggulah mungkin baby tak moo keluar lagi lah tu, nak tunggu minggu depan kot, tidak pun nak sederet tarikh dengan Kakak Hadirah( 16hb) dan Kakak Hanani (17hb). InsyaAllah mudah-mudahan. So, final checkup adalah minggu depan, kalau tak bersalin juga on 22nd of July, then hospital akan bagi lagi tempoh 7 hari, kalau tak bersalin juga around dat day, mama sekali lagi laa jawabnya ke induce......hu3. Apapaun, mudah-mudahan minta segalanya dipermudahankan. Amin.

Syukur Alhamdulillah, lagi Allah berikan mama kelapangan fikiran, ni tentang loan rumah lah. Selagi tak settle selagi tu lah tak tenang fikiran.  Tadi call BPP, diorang cakap dah hantar jawapan ke lawyer untuk urusan cagaran dalam dua tiga hari lepas. Lawyer ada cakap kat mama, once diorang dapat surat dari BPP, stamp duty pun tengah  prepared, dan mama serahkan original geran baru both document diorang sumbit ke Pejabat Tanah. So di pejabat tanah tunggulah lebih kurang 10 hari lagi. So after that barulah loan boleh dikeluarkan untuk urusan pembayaran kepada Tok Ayah. 

Kita beli rumah tok Ayah jerk, sebab ayah ngan mama mampu beli rumah yang kita duduki sekarang saja (rumah tok ayah), itupun dah kira cukup besar, cuma bukanlah rumah baru. Tapi memandangkan akan keselesaan dan kemudahan persekolahan persekitarannya, sebab itulah, mama dan ayah dah tak mau pindah randah. Lagipun pindah randah ni, dah hampir 4 kali kita berpindah, mama dah tak larat dah....Serikkk dan penatttttt....So, tunggu by next months Tok Ayah dah boleh dapat duit dia.....Atok kaya.....hi3...lepas tu bolehlah..kecek2 duit raya banyak sikit tawon ni..hi3....Iyer Tok Ayahhhh...Nak bagi sangatlah Tok Ayah tu, baik dia bayar rumah dia yang satu lagi kat PD tu...hi3.



Glitter Text @ Glitterfy.com

No comments: