Tuesday, May 12, 2009

Kemana Aku Menghilangg??

Hmm kemana erk..aku dua tiga hari ni.....Actually, hari Jumaat lepas, ingatkan tak nak cuti, last2 aku amik gaks cuti, gantikan cuti hari isnin yang aku dah apply, cakap kat bos, bos says ok jerk..... Sebab per erk cuti, sebabnyer, monther in law aku wat kenduri doa selamat sikit kat kampung nyer Segamat nun..Hmm nak tak nak balik jugaklah..tapi as usual, kitaraong ni lahhh orang paling dekat dah tu yang paling sampai awal....then, abg ipar aku yg duduk kt Melaka tu laaa yg palingg2 awal sampai juga seperti kebiasaanlah kalau balik umah mak tu....tak kiralah kenduri ker....ray aker.....dowanggg lagi paling awal...tp disebabkan agaknya kenduri semalam tu, awal tak awal pun around 9.30 malam gaks laaa.. baru nampak batang idung dier ngan anak beranak.....Hmm orang busy katakan...both bekerja......takperlah..aku nih tak keje.......lebih-lebih lagi laku aku..mmg tak bekerja..ha..ha...Tapi disebabkan, kitaorang pun ada hal, early morning on Sunday, kitaorang dah cabut awal balik...aku pun ngan keadaan cam ni, tak terdaya nak wat itu ini...penat tu mmglah penat 3 jam perjalanan, tapi sakit seluruh badan dan pinggang.....itupun, laki aku pun dah pulun tolong wat semua kerja-kerja..harapkan sedaranyer yang lain..hmm ntahlah..malas nak citer panjang...Tapi kesian gaks laki aku tu, dia seolah macam tersepit, pagi tu pun cabut balik Klang awal sebab kat surau tempat kitaorang ngaji ada wat gotong royong bersihkan surau dan wat pagar untuk surau, tak pergi pun asyik tok ketua dok perli2 jerk so tak sedap pulak lah kan...so sebab atu lah..bergegas pulak balik awal. Kitaorang sampai rumah dalam jam 11.30 pagi. Hasben aku terus ke surau, then aku apalagi mengemas la rumah yang ditinggalkan 2 hari tu and membasuh baju2 yg dipakai kat kampung, tahu ajalah anak2 aku tuh..menyalinnn jerk pandai, tambah hakim dah pandai , nak pakai yang itu..yang ini....dia tak tahu, mama dier sorang2 jerk membasuh n melipat baju, mujurlah ada mesin basuh jadi pembantu setia aku, agaknya kalau ada mesin melipat baju tentu aku pun beli sekali he.he..hmmm malas betulla mama hakim ni erk....bukan malas sayang oiiii...dalam keadaan mcm ni, rasa macam nak terbaringgg jerk...........penat tak abiss..abis....tapi apakandaya dah tu lah kerja kita orang pompuan nih...hmm dah mulalah aku merepek2 kt sini....

No comments: