Monday, May 18, 2009

Makan..Makan..Makan..berjalan Lancar

Alhamdulillah, majlis makan-makan kat rumah Saturday lepas berjalan lancar....tp sayangnyer..aku tak sempat lagi nk upload pic ke sini.....So, seperti yang dimaklumkan pada n3 yg lepas-lepas akhirnya...ini jerk yang sempat aku masakk..hu.hu.hu..
Nasi Puteh
Kari Kepala Ikan
Sayur Campur
Sup Mix Bebola Ikan
Ayam Masak Halia
Kerabu Kerang dan taugeh
Sambal Sotong
Laksa

Dessert: Agar2 Laici/Sunkist
Minuman: Soda Bandung/Sirap Laici.

Hmm. penatnyer, hanya Allah yang tahu...dari malam lagi aku dah masak kuah laksa dulu dan masak agar-agar laici then, siapkan bahan2 lain, mujurlah hasben tolong kupas bawang semua, so esoknya tu aku masak cepatlah sikit...tumis-tumis..jerk he.he..jam. 9.00 dah start masak sikit2. Alhamdulillah, tepat jam 12.oo semuanya dah completed. Mujurlah kengkawan hasben datang bukan sekali harung( org kedah ckp)....diorang datang gilir-gilir, kalau tak mahunyer aku terbongkang tak cukup kakitangan. Nak mengharap anak? alahai..diorang asyik..datang..mama..nak air..mama nak itu..nak ini..adoiii penin kepala gaks...tp takderlah mengganggu sangat, dalam aku dok sebok masak tu sempat diorang cilok akupunya kacang2 panjang masing2 pakat dok menangkut....he..he..dah la aku pun dah tk larat nk larang...laktaklaaa...hakim plak aku dah basuh timun n potong nk wat ulaman letak kt atas meja...belum pun org menjamah aku tgk mangkuk salad n timun dah tinggal pinggan jerk..hu..hu..mmg kaki ulam macam mama gaks,..kot ye pun kasilah orang makan dulu sayang oiii....nak tak nak aku watlaa semula...penat mengdecorjerk... Pengasuh Hani pun ada datang around 2.00 lebih, and kemudian disusuli kengkawan hasben..sampailah late night my cousin datang...after AF dah habis baru diorang pun cabut...Aku masa tu.Af apa...kemana..dah terbongkangdah....lepas diorang makan....mcm nak tidur..tp dah ada tetamu kan..tidur pun tidur2 ayamlaa.hu..hu..mujurlah sedara kalau orang lain..he..he..tahulah2...hu..hu..

No comments: