Monday, May 4, 2009

SELAMAT HARI BERCUTI..HE..HE..MEANS HARI PEKERJA

" SeLaMaT HaRi PeKerJa"

So, selamat bercuti kepada semua pekerja-pekerja. Fuhhh...hari ni baru dapat updated blog. Memang hari bercuti, tapi, tidak kurang jugak percutian aku tuh..mana taknyer...cuti kat umah jerk. Dah tu tak abis-abis ngan mengemas rumah.
Saturday, my brother yang kat Ampang datang dengan family dier, so lunch kat umahla...aku apalagi, masak berpeluh dari kepala sampai ke kaki, sebab takut masak lambat, maklumlah macam2 ni, pergerakan pun dah jadi slowly, sakit situ..sakit sini. So, untuk menu hari ni, just curry ayam, sambal ikan pari, sayur buncis, ikan & ayam goreng, sup daging dan sambal belacan, ulam salad and timun jerk. After diorang balik around 5.00 petang tu, aku ngan hubby after solat jerk bersiap2lah pulak gi umah member dier kat Equine Park, member yang keje sama2 kat Saudi hari tu. Member dia ni convert. So, malam tu kitaorang pun makan malam kat sanalah pulak. Wah..memang menu special, ketam masak tiram(chinese styles), kepah bertiram, tauhu jepun, and kailan goreng ikan masin. Hmm memang ratah lauk jerklah..nasi makan sket jerk..Baru dua tiga hari lepas cakap2 kat hubby, best gaks kan kalau dpt makan ketam, lama dah kitaorang tk makan ketam. Bukan tak leh nak makan, tapi aku ni, elergic sket ngan makanan2 laut ni, kang gatal sana..gatal sini.Tapi sekali sekala tu aku belasah jerk..hu..hu.hu..
Sunday, aku tak masak sangat, lauk semalam masih banyak so just panaskan jerklah, and tambah sket sayurjerklaa...Hari ni, pun tak abis-abis mengemas lagi rumah, so hari ni, hubby plak nak citarasa lain, kitaorang sama-sama mengerjakan susun balik perabot2 kat rumah tu, so best sangat nampak luas jerk, family hall and living hall. Then, hubby plak cadang nak letak, aircond kat family hall tu..hmm alamatnyer lepas ni, tidur pun kat situ lah..he.he.he.

No comments: