Thursday, November 11, 2010

Menu Hari Ni...




Syukur Alhamdulillah, dengan rezekiMu hari ini Ya Allah. Hari ini mama masak Kari Ikan Kering campur terung dan kentang, ikan bawal masak kicap campur kentang juga, kerabu tomato serta ikan gelama kering pemberian kak Rahmah, kawan sepejabat digoreng sekali. Separuh bekalkan untuk anak-anak mama, separuh lagi mama bawa dan menjadi kebiasaanlah during lunch hour memang akan makan dengan ayah.

Biasanya, mama akan bangun seawal 4.30 atau pun jam 5.00 pagi, tapi entah kenapa hari ini terjaga dah jam 6.00 pagi. Kelam kabut bangun masak nasi dulu, kemudian mandi dan tunaikan solat Subuh. Lepas solat barulah mula masak menu2 tersebut. Mujurlah hari ini memang pergi lambat sikit ke pejabat, dek kerana perlu ke tadika Fareez Hakim dulu.

Selepas berjumpa dengan guru tadika dan buat pendaftaran untuk Hakim dan juga Hanani untuk sesi tahun depan. Pada mulanya mama nak sekolahkan Hanani bila umur 5 tahun nanti, memandangkan keputusan abang Hakim tidak memuaskan sebab itu mama terus daftarkan Hanani sekali. Mungkin bila boleh sama-sama belajar, masa tu bolehlah 'challenge' sesama sendiri. Challenge in a good way in study nop in fighting etc.





Glitter Text @ Glitterfy.com

No comments: