Friday, September 12, 2008

Berbuka di Hotel Concorde Shah Alam

Untuk pertama kalinya tahun ini pada 110908 aku dijemput untuk berbuka di Hotel Concorde Shah Alam. Disebabkan suami tiada di sini, aku hanya membawa hakim dan adik lelaki untuk menemani aku. Bertolak dari rumah jam 5.45, tiba di hotel tersebut dalam jam 6.30 bukannya jauh pun Klang ke Shah Alam, tapi tahujerklah, jamm kat bandar Klang tu..bosan betul. Sampai sana tunggu lagi member dekat 1/2 jam, baru nampak kelibat.


Hakim and Me



So kitaorang pun terus ke Ballroom nak booking tempat nanti penuh dapat tempat yang jauh2 plak ...Dalam jam 7 malam aku dan lain-lain jemputan mengambil hidangan masing. Maklumlah 'buffee' so kenalah pandai.2 Hakim aku bagi satey jerk kat dia...orang belum berbuka dia dah pulun makan...dalam 7.20 baru kitaorang berbuka tunggu selesai azan, masing2 apa lagi. Melantaklah puas, tapi aku makan sikit jerk dulu terus naik solat cakap kt hakim, ' Hakim, mama naik solat dulu tau..hakim makan dgn pakcik ye, kejap lagi mama turunlah. So, hakim pun jawab ok. So dah selesai solat aku pun turun, dah tengah makan tu, hakim cakap, mama jom la balik. Aku cakap, kejaplah mama baruu nak makan. So aku pun pujuk dia lagi then pegi ambilkan aiskrim. So akupun sajajerk nk nyakat dia..hakim jomlah balik, mama dan kenyang....dia jawab..ala kejapla mama...hakim nak aiskrim ni..Ooo pandai masa dia dah kenyang dia beia2 ajak orang balik, skrg dia nak makan lagi, aku ajak taknaklah pulak..Hmm hakim-hakim..luculah anak mamani.

FatimahAz-Zahrah, Hakim and Me


Memanglah puas makan kat situ, aku semeja dengan Kak Ani, Azzahrah and keluarga abang Atarmizi. Dalam jam 8.30 kami pun masing-masing dah kekenyangan bergerak balik. Aku tiba di rumah dah jam 9.00 malam, mujurlah jalan nk ke Klang tu tak jamm sangat, kalau tak memang penatlah..dah lah penat makan, penat dengan jamm kot jalan lagi. Hakim dalam perjalanan dah tidor, kepenatan akibat kekenyangan agaknya, so aku biarkan saja sampai kerumah. On day way, MIL call dia cakap diorang baru kat Tampin. MIL balik Segamat, tengok adik kt sekolah teknik tu demam pulak. So MIL bawa hani sekali. Pagi ni ajak hakim jom gi umah ibu, mama keje..mula tu..dia ckp takmoh..hakim nk tidor lagi...so akupun pujuklahlagi, jomlah..ni ha..mama bekalkan nasi goreng and buah epal. Hakim pegi umah ibu ye...nanti petang mama ambilla.mama nak gi keje ni..So dah pujuk-pujuk tu, barulah nak.......So sampai umah ibu(pengasuhnya) dia pun turun salam and cium aku. Hmm senang hati...mahu gak dengar cakap kalau tak..memanglah susah sangat.

No comments: