Monday, September 15, 2008

Biscuit Made By Me

Samperit 3 balang yang berjaya buat..hu.hu


Biskut Idaman Hati Hanie



Hari sabtu dan ahad (12,13-14/9/2008) aku pulun habis buat samperit, then esoknya tu buat Biscuit Idaman Hati(campuran biskut merry dan conflakes). Then 3rd day after sahur buat biscuit Kelapa. Memanglah penat sangat, apatahlagi, sabtu dan ahad tu tak terjaga bangun sahur. Tidur mati kepenatan buat kuih... So, weekend adalah hari untuk aku memasak, setelah seminggu MIL ada di rumah so dia ajerklah yang masak. So sabtu aku sempat masak...sambal sotong, Stim ikan Siakap Chinese Style and sayur campak lobak dan bebola ikan...Yang makan aku, SIL(siter inlaw) and my son. Malam aku pulun pulak dengan SIL buat biscuit jadi keesokkannya pun sama tak terjaga...penat sangat buat kuih. So on sunday we started it after Sahur..finished by 2 o'clock. Dah siap aku terus tertidur ngan hakim sampai 5.30 petang. Dah bangun tu solat Asar dululah..then nak pergilah masak..tup-tup gas pulak tak der..alamak rasa nak meraung..semua orang tak der kt umah..adik pompuan aku tu bukan leh harap sangat..Nak tak nak..gi pula kedai...mujurlah kedai selalu beli gas tu tak tutup lagi...dah sampai terus masak apa yang segera, mujurlah sempat masak Kurma Terur dan Sotong dgn Kacang Panjang. Hakim pulun makan nasi sungguh..jarang aku tengok dia pulun makan mcm tu..sedap agaknya kena penangan lauk Kurma Telur mama.

So, dalam temoh 3 days tu aku sempatlah buat..Samperit, Biskuit Idaman Hati and Biscuit Kelapa. So next week tak rancang lagi nak buat kuih apa pulak....


Stim Chinese Style


(Sawi bebola ikan, Sambal Sardin, Stim Chinese Style and Sambal Sotong Kering)

No comments: